علم و دانش
روانشناسی موفقیت
کسب و کار
حقوق و قوانین
شعر و داستان
لبخندانه
باشگاه دیدگاه
دستور آشپزی
یادداشت های سلامتی

متخصص مغز و اعصاب

سندرم پای بی قرار یک مساله دردناک است و معمولا پشت ساق پا اتفاق می افتد و عواملی پیدا کردیم که قابل درمان و ساده است گاهی اوقات احتیاج به درمان دارویی هم ندارد . ما پی بردیم ابتدا عوامل غذایی موثر است کمبود کلسیم کمبود منیزیم و dc با یک چاشنی از استرس باعث بروز این حالت میشود.
وقتی یک اسپاسم عضلانی پشت عضله پا بوجود بیاید و آنقدر شدید باشد که شخص را از خواب بیدار کند تا چندین روز درد دارد و خیلی ساده است که بگوئیم با یک درمان غذایی ساده قابل درمان است . به این افراد توصیه می کنیم غذاهایی که فسفر دارد کمتر مصرف کنند و در راس آن ماهی و حبوبات است بعد نوشابه ها و اینها عامل شدید اسپاسم عضلانی است و اینکه کمبود منیزیم اینکار را می کند که خوشبختانه در مردها قابل درمان است و اگر 10 تا 15 عدد پسته یا بادام بخورند قابل درمان است . گاهی اوقات استرس های روز قبل هم می تواند تاثیر داشته باشد.
در شب هایی که پر اضطراب و استرس می خوابیم همه این تجربه را خواهیم داشت آن شبی که احساس می کنیم روز خوبی نداشتیم یا فردا هم همینطور هست یک آرام بخش استفاده کنیم که خیلی موثر است البته این مساله در جوانان کمتر است ولی در میانسالی بیشتر است.
س: شما مطرح کردید دردهایی داریم که اصلا ربطی به سیاتیک ندارد لطفا توضیح دهید.
ج: لاروس می گوید هر دردی که از داخل باسن شروع شود و سرتاسر ران را طی کند و در ساق پا تمام شود میشود سیاتیک ولی نگفته که منشا آن حتما باید دیسک باشد وقتی که درد سیاتیکی را احساس می کنند فکر می کنند دیسک گناهکار است در حالی که هر تنگی در سوراخ عصب بوجود بیاید حالا به علت لوله های مهره ها اینها شایع ترین هستند بعد از دیسک حتما نباید دیسک اینکار را بکند
س: وقتی مریضی با درد می آید ما بعد از اینکه بررسی کردیم بعد باید فاز به فاز مسائل را دنبال کنیم؟
دیسک ها همیشه گناهکار نیستند ما با آنها بد تا کردیم ولی همیشه در ام آر آی تا دیدیم دیسکی آبش را از دست داده سریع بگوئیم آن شخص دیسک دارد و سریع لیزر و غیره در حالیکه ممکن است با یک استراحت خوب شود نباید فقط یک تشخیص فکر کنیم باید همه موارد را بررسی کنیم و وسیع تر فکر کنیم.
ما معتقدیم آدم ها بیشترین آسیب را بخاطر بی حرکتی می بینند . وزن خیلی مهم است . نشستن ها و ایستادن ها خیلی طولانی شده است همه انسانها روی ستون فقرات حرکت می کنند و فعالیت می کنند باید مراقبش باشیم باید روزی نیم ساعت پیاده روی داشته باشیم بی حرکتی باعث همه مشکلات میشود .
س: یکی از مشکلات دیگر گردن درد است در حالیکه دستها خواب می روند ما در ناحیه گردن چه نوع فعالیتی می توانیم داشته باشیم تا بی حسی دستها حل شود ؟
ج: دردهای دیسک گردن چندین برابر دردهای دیسک کمری است در داخل نخاع انسان یک دروازه ای وجود دارد برای اینکه نخاع آسیب ببیند دروازه اش را روی هر دردی باز نمی کند . ما 3 تا ورزش باستانی را بدون وسیله برای گردن توصیه می کنیم مثل میل گرفتن بصورت نگهدارنده بعدی یوگا هست چون هم عضلات گردن شل می شود و خوب میشود و همه دردها خارج میشوند . هر چه بالش کوتاهتر بهتر هر چه میز کار بلند تر بهتر.


اضافه کردن نظر


تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران می باشد